Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 2 december 2011

Boodschappen.

Vanmiddag had ik vroeg vrij. We zijn naar het plaatsje Süder Lügum gereden, een plaatsje net over de græns bij de deense stad Tønder. Omdat DK de belasting op vet verhoogd heeft zijn chocolade, boter en vele andere artikelen flink in prijs verhoogd. Dat geeft ons des te meer een incitament om de kerstboodschappen in Deutschland te halen. In ieder geval alles wat je goed kunt bewaren.  Nu staat er bier, wijn diverse soorten haring, vlees (in de diepvries), snoep en chocolade, en nog veeeeel meer in de voorraadskast. Je kan het maar in huis hebben!



Na het boodschappen doen vlug naar huis. Ik heb een virus opgelopen (ha, ha, hoe kon het ook anders) dat me al sinds maandag een keelpijn oplevert. Overdag is het best te doen; ik brom als een beer en spreek met een basstem, maar tegen de avond voel ik me gebruikt en heb ik weinig energie over. Warme melk met honing helpt het beste.



Als het het patroon volgt van ÁL degenen die het gehad hebben en hun virus aan mij hebben doorgegeven dan is het over een paar dagen over. Dat hopen we dus maar....

1 opmerking:

  1. Handig als onze oosterburen ook zo dicht bij jullie zitten. Fijn dat je voorraadkast weer goed is gevuld.

    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!