Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 19 december 2011

Niet leuk voor een ieder...

Nee, de kerst is niet leuk voor iedereen. Of gewoonweg niet leuk te máken, vanwege gebrek aan geld bij vele gezinnetjes. Er is dit jaar een rekord aantal mensen die een verzoekje hebben ingediend voor en "kerstkorf", een mand met levensmiddelen om de kerst te verzachten. Straatarm zijn er niet zoveel mensen, maar "gewoon" arm wel. En dat is altijd het ergste voor de kinderen en de opgroeiende jeugd. Vooral die laatste groep wordt aggressief van de jaloezie. Waarom zij wel....

Desparate jongeren (mensen) beroven banken, jatten auto's, breken in. In extreme mate in deze decembermaand. Er wordt teveel gedronken, teveel geruzied, teveel van veel dingen.


En dat heet dan "Julen er hjerternes fest". Kerstmis is het feest der harten.





3 opmerkingen:

  1. Wat heb ik hier veel bijgelezen.......
    Typisch, dit weblog heb ik in mijn Google Reader staan, maar daar komen geen nieuwe berichten bij..... Meestal kijk ik daar, om te lezen en reageren.
    Nu deed ik het andersom: mijn reacties lezen op mijn blogspot en klikken op je naam.
    Nu ben ik veel te weten gekomen over het kerst vieren in Denemarken!

    Ook in Nederland maken veel meer mensen gebruik van de voedselbank. Triest. Ook weer fijn, dat via de Voedselbank toch weer hulp kan worden aangeboden.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!