Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 31 augustus 2012

Rouwbrief

Dat doen ze hier niet, een rouwbrief sturen. Ook geen geboortekaartjes. Hier gaat het nieuws nog steeds rond op de ouderwetse manier....we vertellen het rond.
Vroeger ging er een bode langs de huizen, vandaag de dag gaat het via telefoon of sms.....

In NL sturen ze wel een rouwbrief.
Ik kreeg hem vandaag binnen (maar ik wist het al veel langer, want ook in NL vertelt men het rond).
Een zachtmoedige, aardige, vriendelijke oom is niet meer.


Ik kon er niet bij zijn, maar het kaartje is al lang weg.....
voor mijn nichtje en mijn neef....
en hun familie...
Sterkte!

2 opmerkingen:

  1. In een half jaar tijd zijn twee tantes en een oom overleden.
    Neven en nichten zien we nauwelijks, op zo'n afscheid wordt het wel erg gewaardeerd als je er bent. Hoe het contact over een poos dan nog zal zijn?

    Een kaart om sterkte te wensen doet ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder, die verschillende gewoontes. Ik vind het wel handig, zo'n rouwkaart, omdat je dan alle gegevens bij de hand hebt. Ik weet wel van mijn moeders afscheid, dat we nog flink op zoek zijn geweest naar een adressenlijst, omdat we niemand wilden vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!