Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 7 maart 2013

Licht.

Hoe noordelijker je woont des te donker zijn de winters. De lange, koude en vooral donkere winterdagen zijn voorbij.
Hoera! Als ik 'smorgens opsta, om kwart voor zeven, is het licht.
De badkamer, die op het noorden ligt, schittert in oranjerood door de opgaande zon.
Welkom terug lichte dagen en kortere nachten. 
Ik kan me levendig indenken dat in Groenland de eerste zonopgang na een donkere periode geweldig is. In Ilulissat komt de zon de 13.januari om 13.00 uur weer uit zijn winterholletje tevoorschijn en dan is het feest.


Ook licht is het sms'je dat ik gisteren kreeg van de vader van mijn jongste kleinzoon (even nadenken:-) )
De trotse vader schreef dat hij toch eventjes moest pralen met de scores in taalbegrip en taalbeheersing van zijn zoontje. Die had de tot nu toe hoogste score behaald ooit gezien.
Zo zie je maar weer; ik heb ze in alle soorten en maten, kleinkinderen, en ze zijn me allemaal even lief.
Ja, fijn met een begaafd kind en goed dat ze dat nu al testen. Hoogbegaafd is vaak net zo moeilijk als moeilijker kunnen leren.
De tijd zal het uitwijzen.......



1 opmerking:

  1. Heerlijke kleinkinderen, lentelicht en zingen... jij geniet volop!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!