Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 8 juni 2013

Geen vlierbessenboom in de tuin!

Laaang geleden viel de zoon uit de boom. We woonden toen nog in de Prinsessegade, waar de vlierbes achterin stond. Hij was nogal hoog de boom in geklommen en knak! zei de tak en hij kukelde naar beneden.....met een stuk tak dwars door z'n wang. Oh, het had veel erger kunnen zijn, ik weet het, al was dit ook geen pretje. Een maand lang zaten we iedere dag bij de eerste hulp om de wond schoon te laten maken. En een jaar later kreeg hij een "schoonheidsoperatie" om het "wilde" vlees weg te halen en de wang een normale vorm te geven. 

De boom waaruit hij viel was een vlierbessenboom. Een mooie boom met een heel poreuze stam. Toendertijd heb ik gezegd dat ik nooit meer een vlier in de tuin wilde. Toch ontdekte ik hier een grote vlier, een beetje verstopt achter een seringenboom en de thuja. Hij ging eraan vandaag...de seringenboom ook!



De heg aan de ene kant werd gesnoeid en drie aanhangwagens later hebben we bij de buurman nog een aantal oude struiken uit de voortuin weggehaald.


Weer een volle bak.

Kijk moeder, deze gele bloemetjes komen nog uit de 
Willem-3-laan..


Ik had me net buiten op het terras geinstalleerd toen ik eraan dacht dat er in Zweden een prinsessen bruiloft was.




Om vier uur..Tja, dan toch maar naar binnen..voeten omhoog..



De jurk is een design van Valentino... geschatte prijs? : 35.000 Euro. Wie het breed heeft....Maar ja, het zijn koningskinderen...

Heel schattig was het kinderkoor dat voor de kerkbanken stond. Ze zongen als engelen en hielden bloemranken met mirte vast terwijl ze een oud volkslied brachten. Ontroerend mooi.
Grattis Madeleine (en die Chris natuurlijk ook :-)).
Dat ze nog lang en gelukkig mogen leven.




2 opmerkingen:

  1. Vanavond heb ik iets van de bruiloft gezien in het programma 'blauw bloed'.
    En wat zie ik op jouw kast voor de televisie? Mijn moeder had vroeger zo'n zelfde trommeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha. Mijn moeder had vroeger ook zo´n trommeltje! Oei een sering en vlier weg, doet het niet een beetje pijn? Weet je dat een Vlierboom bij het huis geluk brengt, aldus een volkswijsheid. Nou ja, jouw zoon in elk geval niet.
    Trouwens, net gelakte teennagels hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!