Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 7 augustus 2013

Als ik tijd heb...



Hier staat hij dan: Holger Danske, de vader der Denen volgens de saga
In het Jyske (Jutlandse) plaatsje Skjern.
Volgens de berichten heeft het al een hoop toeristen naar de stad gelokt.
Ik zou er ook wel naar toe willen.
Zo zijn er nog meer plaatsen die ik deze zomer nog zou willen bezoeken.
Naar "Vesterhavet", het deense deel van de Noordzee; naar de sluizen in Højer, naar het eiland Fanø.....


(Het koste een hoop om de auto mee te nemen naar Fanø, maar ik heb gehoord dat je voor 40 kronen kunt overvaren en je fiets mag meenemen. Het eiland is zo groot niet; Ik meen te weten dat de "rondweg" 39 kilometer is).

Naar Fyns hoved en Egeskov slot, naar Ebeltoft en zelfs naar Skagen.

Maar: het huis moet geverfd worden, in de tuin moet veel worden gesnoeid, we hebben nog een bruiloft en een weekendje Holland deze maand, nog een paar verjaardagen....
En dan is er ook het werk nog; het mijne en de firma, waar het aardig druk begint te worden.

Ach, misschien blijft het nog heeeeel lang zomer :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!