Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 5 oktober 2013

Koken, bakken en braden..

Dinsdag ben ik jarig, maar het komt iedereen( inkclusief myself) beter uit als ik het zondag - morgen dus- vier.
Ik heb de kinders en aanhang uitgenodigd op de lunch en de koffie.
Dus de chef en ik hebben de zaterdagmiddag in de keuken doorgebracht....
We maakten een tonijn-mousse en een kaviaarrand; we bakten knackbrød, frambozen taartjes en een applepie. Hij maakte een verjaardagstaart en ik maakte "zondagse soep" die ze krijgen voor ze weer naar huis gaan.


Ik was drie keer bij de supermarkt om vergeten ingredienten te halen....We zijn nog naar de recykling gereden met een wagen vol plastic en karton; we hebben een afvalstatief gekocht voor de werkplaats; de haard is schoongemaakt, badkamer en toilet geschrobt en er is stof afgenomen.
We maakten een pizza van restjes voor het avondeten....

En dat alles met de keukendeur wijd open! Zo'n heerlijk weer: 18 graden en op het eind van de middag zelfs met zon!

Nu ga ik naar mijn luie stoel en een knap mens die mij hier vanavond uitlokt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!