Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 19 februari 2014

Als de techniek opspeelt...


Ik moest een nieuwe digitale handtekening installeren.
Eentje die met mijn werk te maken heeft.
Eentje die ik nodig heb om al mijn leerlingen op te kunnen geven voor een vervolg-opleiding.
Piece of cake?
Vergeet het maar!
Eerst moet het aangevraagd worden.
Dan duurt het ongeveer tien dagen vóór er een kode met de post wordt bezorgd.
Dan moet ik onze edb-afdeling bellen om administratierechten te krijgen, zodat ik hem kan installeren.
De edb-afdeling had communicatieve problemen. Die duurden twee dagen.
Vandaag is het me eindelijk gelukt!
Maar, ik was uit het "opname" programma gegooid.
Onze secretaresse heeft weer moeten bellen en een aantal codes, 
v-tjes en belletjes verder is het gelukt...
e-i-n-d-e-l-i-j-k

Want er is veel te doen op het werk.
Ik schrijf en ik schrijf en ik schrijf.....
en ik heb gesprekken met ouders, met leerlingen, met de sociale dienst, met het arbeidsbureau, met andere gemeentes, met vakvolk en leraren met en, en...

We komen personeel te kort.
Maar we kunnen/mogen/willen op dit moment geen advertentie zetten. Want de regering weet niet hoe men in de toekomst de studie-raadgeving wil vormen.
En dan moet er misschien gekort worden op zowel personeel als bezigheden.
Nieuwe reformen liggen op de besprekingstafel.
Niets is nog beslist.
Dus werken we maar gewoon door....

Bij de chef is er ook werk genoeg.
Gelukkig maar.
Hij is z'n eigen baas.
Of is de klant de koning?


Overdag schijnt de zon.
Jammer dat ik veel binnen zit, want als ik vrij heb, dan komen de schemerwolken.

Morgen komt het tienermeisje een paar dagen logeren.
De "guitarist" komt alleen morgen; daarna is hij het weekend bij z'n vader.
De jongste van het drietal is bij "bedsteforældrene" (de andere grootouders).
Laten we maar wat gezelligs gaan doen!!
Het weekend komt zoooooo...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!