Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 10 augustus 2014

Er zijn van die dagen....

Van die dagen dat er niks bijzonders gebeurd en waarvan je toch het gevoel hebt dat je tijd te kort komt.
Donderdag had ik zo'n echte "Tycho Brahe" dag. Zo noemt men hier pech-dagen nog steeds. Tycho Brahe was astroloog en werd door Keizer Rudolf de tweede gedwongen om jaarlijkse pech-dagen te voorspellen.
Geen echte astrologie, als je het mij vraagt. Maar sindsdien worden pech-dagen dus Tycho Brage dagen genoemd.
Donderdag was het zo'n dag waarop ik het druk had en mijn werkcomputer eerst staakte en daarna niet met het internet te verbinden was. Juist deze dag waren er werklui aanwezig die uren door de dikke betonmuren boorden. Zo'n dag dat alle jongeren die kwamen hele complexe problemen hadden, waardoor ik veel moest uitzoeken en regelen. Niemand die ik belde nam op. #+!4>"%¤!
Ik had m'n lunch vergeten; Ik knoeide koffie op mijn shirtje...
 ga maar door.....
En toen ik naar huis wilde rijden (ik had de auto nodig gehad) begon deze na een aantal kilometers te koken!
Maar ook aan Tycho Brage dagen komt een eind; zucht!
De chef kwam met water en constateerde dat óf de thermostaat, óf de waterpomp óf de toppakking kapot was.
Dat laatste kost een bom geld, dus ik maar duimen.
De andere dag kon het blauwe autootje al naar de garage en 2 uurtjes later zat er een nieuwe thermostaat in; pffft, gelukje bij een ongelukje. 


De foto is van vandaag.
Eerst moesten er vier van deze grote folies gelamineerd worden en dat gebeurt hier op de vloer in de huiskamer. Het is wel je tong in je mond houden en er mislukte er ook een, maaar...we hadden nog tijd om de heg aan de ene kant van de tuin te snoeien.
Voor morgen is er regen beloofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!