Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 17 oktober 2014

Een been in elk kamp.

Zo noemt men het hier "et ben i hver lejr".
Zo voel ik me altijd als ik weer een paar dagen in Nederland geweest ben. Net als ik weer gewend ben geraakt aan de vele mensen en de druktes in de winkels en op de wegen; net als ik weer gezellige familiebezoekjes heb afgelegd en het nieuws in het nederlands heb gevolgd, tja...dan rijden we weer naar Denemarken.
Vaak denk ik dat het maar goed is dat het een autotrip van zo'n 7 á 8 uur is....dat kunnen mijn ziel en geest mee reizen..

Dag vlakke Nederland.
Dag landje waar de luchten laag hangen.
Waar vaak sluierwolken de zon vervagen.
Waar de warmte in de avond blijft hangen, 
maar de ochtenden fris zijn.
Waar de rivieren langzaam stromen.
Waar de wind overwegend zwak is.
Waar de tuintjes keurig aangeharkt worden.
Waar de jeugd naar school fietst.
Waar ik mijn jeugd heb achtergelaten....

Veel (tegemoetkomend) verkeer bij Marl.
File in Nordfriesland, het noorden van Duitsland.

Het groene winterzaad in DK
Naarmate de reis vordert ga ik me meer en meer thuisvoelen.

Vejlevej

In Fredericia breekt gelukkig de zon door.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!