Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 28 november 2014

Oefenen.

Hoe leg ik foto's op de website van het Lunakor? Eén foto gaat nog wel, maar een aantal bij elkaar, in een mapje, zodat het niet te veel plaats in beslag neemt....dat is moeilijker.
Met een webdesigner, fotografisch-kundige art-designer in huis móet ik dat toch kunnen leren!
Hij werkt hoofdzakelijk met CoralDraw, wat ik gecomliceerd vind, maar toch graag wil leren.
Dat programma kan namelijk veel van wat ik nodig heb en ik heb hulp naast me als ik er niet uitkom.
Voor hem een fluitje van een cent, voor mij een werk van uren.
Maar ik ga het leren...echt waar!
In de tussentijd behelp ik me met Picasa....


...maar dat heeft slechts beperkte mogelijkheden.

Enfin, de winter is lang genoeg om me te gaan verdiepen in de media-kunst en fotobewerking!
--------
De kou is hier toegeslagen. Vijf graden, dat wel, maar met een ijzige harde wind voelt het aan als een paar graden onder het vriespunt.
Kachel aan!

De kerstman is vandaag aangekomen in het hele land.
Hier kwam hij per schip en van daaruit ging het naar het stadhuisplein, waar hij de lichtjes van de grote kerstboom aandeed.
Wij waren naar de jaarlijkse kerstmarkt op de school van drie van de kleinkinderen.
Carl har glaasjes geverfd en pepernoten gebakken; die hebben we
gekocht,  voor tien kronen. (ca 1,30).
"En ik heb de echte kerstman gezien" morfar.

Casper verkocht koffie met koekjes en Caroline werkte als ober in het "restaurant", waar we lekker smørrebrød hebben gegeten.

Het is altijd een heel gezellige markt!

Deze school heeft een goede sfeer met een warme uitstraling. Dat is te merken.

 Buiten was de kerstverlichting aan, maar de meeste mensen waren al naar huis om bij de warme kachel te kruipen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!