Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 13 oktober 2015

Herfstkleding.

Ik ben de ruimte achter de kasten, "de holte", weer ingedoken en heb mijn dikke truien en vesten weer naar voren gehaald. De zomerbloesjes en jurkjes kunnen weer aan hun winterslaap beginnen. Het is kouder geworden, tijd voor de winterjas.
De holte noemt Carl "de geheime kelder" ook al ligt het op de eerste verdieping. Daar wonen de kabouters in de kersttijd. Ik ben benieuwd of de twee jongsten dit jaar nog in de kerstman en de kabouters geloven....
Enfin, ik ben maar wat blij met m'n holte.
Daar staan naast de kerstspullen ook de zomer/winterkleding en schoenen, dingen die misschien bewaard moeten worden (al heb ik er vorig jaar een hoop van weggegooid), schaatsen, kindertekeningen en oude scripties...en meer van dat soort dingen.
Om er in te komen moet ik eerst de helft van mijn hang-kleding uit de kast halen om bij het luik aan de achterkant te komen. Moeilijke toegang dus, maar dat betekent gelukkig ook dat ik er niet allerhande troep in kieper. 


 Deze foto heb ik net genomen. Het lijkt wel een zwart-wit kiekje.
Het laatste daglicht verdwijnt langzaam.

De nieuwe buren, die Jacobsens huis gekocht hebben, zijn de hele dag bezig geweest met het kappen van bomen en struiken in de tuin. Dat was hard nodig en geeft een heel andere kijk op het huis. 
En hoezee!! de andere buren waren aan het helpen. Ja, diegenen die zeiden dat ze het maar niks vonden dat er "buitenlanders" kwamen wonen.  Pais en vree, gelukkig maar. Dan wordt het er een stuk gezelliger op!

Gisteren losten we ook onze bioscoopkaartjes in en waren naar de film "The intern".
Een hele leuke, hartverwarmende film.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!