Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 9 november 2016

De sneeuwkoningin.

Zoals in het sprookje van HC Andersen lag het sneeuwtapijt uitgespreid toen ik vanmorgen op stond..


De sneeuw ligt er nog...en er is meer op komst.
Kijk maar naar de lucht.
De eerste dagen vind ik het mooi,
stil en mild.
Maar ik ken mezelf goed genoeg en weet dat ik er snel van ga balen.

Hé!
De winterbanden zitten nog niet eens op de auto!
Die liggen opgestapeld in de groentekas tussen de dozen vol appels en zielige resten tomaat-en komkommerplanten die armzalig aan hun touwtjes hangen.

Ze heeft ons overrompeld, de sneeuwkoningin.

Wij kunnen gelukkig binnen werken.


Klus is klaar; de T-shirts kunnen worden afgehaald.

De rekeningen zijn geschreven en de boekhouding is weer "up to date". Nu is het tijd voor leuke dingen.

Vanavond gaan we naar het theater om de hoog geprezen musical 
Heel Denemarken loopt er voor uit!
6 Sterren van Disney Productions in New York en evenzoveel van alle kranten, dagbladen en theatercritici.
Ik ben heel benieuwd!

We waren ook nog naar de bioscoop: 


"The girl on the train"; een thriller.
Langdradig en wat verwarrend in het begin, maar als de eindjes aan elkaar geknoopt worden krijg je een verrassend plot.
Ze speelt goed, die Emely Blunt.

Gisteren struinde ik even rond bij de winkel van het Rode Kruis.


Daar kocht ik wat kleine dingen voor de Julekalender (kerstkalender) die we hier hebben in plaats van je schoen zetten.
(ik geef kleine adventscadeautjes)

Voor mezelf vond ik daar zeven heel leuke ontbijtbordjes:


ze kunnen in het "afwasmasjien"!

Nog een donkere sneeuwfoto,


terwijl de tv wordt aangezet.

Het wordt dus Trump.
Democratisch gekozen.

Ergens las ik:
"Europe has left the building"

Brrrrr; het wordt een koude tijd.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!