Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 21 december 2016

De kortste dag.

Zon op 8.48
Zon onder 15.49

Vanaf nu gaan we de andere kant op (maar dat duurt nog wel een tijdje)

Gisteren en vandaag ruimde ik op in de diepvries en de koelkast.
En van de dingen die er echt al lang in lagen maakte ik:





Erwtensoep (van kleine groene erwtjes) met stukje bacon en brood.





Gelei van de zwarte bessen die er nog waren. Dat smaakte heerlijk bij een paar "æbleskiver".


Ik maakte lemoncurd van drie overgebleven citroenen.




Ik kookte appelmoes van de rest van de appel-oogst.


En ik bakte nog maar 'ns wat koekjes, want de trommel was bijna leeg.


Het kerststalletje staat er ook weer 
(die beeldjes zijn net zo oud als ik).
De engel hangt er boven.

Ik pakte cadeautjes in (Hé wat zit daar nu in? Jammer, zo mooi ingepakt. Toch maar open maken want ik zou bij God niet weten wat er in zit).

Boodschappen doen (toch nog twee extra pakjes gekocht. Maar dan moet ik ook wat kleinigheidjes voor die anderen hebben!)
't Is wat!



1 opmerking:

  1. Ik vind het ook zo fijn dat vanaf nu de dagen weer geen 'lengen'. Hoewel het spreekwoord zegt dat de winter dan gaat 'strengen'.

    Prachtige kerststal heb je. Wat bijzonder dat die net zo oud is als jij!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!