Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 26 april 2017

Farmors handdoekjes

Een medeblogster vroeg me om een foto van de gebreide handdoekjes op mijn blog te zetten.
Met alle plezier!


Ze zijn ongeveer 40 cm breed en 50 cm lang.
(grof geteld zijn er 110 steken opgezet 
en zijn ze gebreid met naald 3)

Mijn schoonmoeder heeft er heel veel gebreid in haar levensjaren.
In allerlei kleuren, gestreept, geblokt, van restjes.
Veel heeft ze weggegeven aan kennissen en familie.
En ik moet eerlijk zeggen dat ze enorm sterk zijn. 
Niks geen slijtage te zien.

Deze zijn zeker 12 jaar oud en worden nog dagelijks gebruikt.
Ik heb er zelfs een paar die wel 20 jaar oud zijn!


1 opmerking:

  1. Ik vind ze bijzonder leuk zeg! Knap ook, zo met die blokjes er in gebreid. Ik doe het je niet na!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!