Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 30 maart 2018

De paasdagen.

Ik schreef het al eerder: de Denen vieren alle feesten van te voren.
Zo ook met Pasen.
Witte Donderdag en Goede Vrijdag zijn vrije dagen en daarom zijn deze dagen uitermate geschikt voor selskabelighed.
Een woord dat moeilijk te vertalen is.
Het betekent zowel gezelligheid als sociaal samenzijn.

Zo zijn wij zaterdag uitgenodigd op een paas-lunch, Jeff en familie komen een van de Paasdagen en Sandra met de hele bubs waren gisterenavond hier.


Helemaal in het teken van Pasen hadden we een heerlijke lamsbout bereid, met toebehoor.
En citroen bavarois als dessert.

Daarna vond ik in de gangkast het oude spel
"Tegn og Gæt" - "Tekenen en raden", en wat hebben we daar een lol mee gehad.

Hoe teken je in vredesnaam "duizelig"..

Leuk om te zien wat die anderen tekenen.

Ook in rebussen wordt er getekend.

Carl speelde samen met morfar en mij...maar was ook erg geïnteresseerd in de andere tekeningen.
Carl tekent overigens uitstekend. Die tekeningen waren goed te raden.
Maar de lange-afstand-raket, die de chef tekende konden wij niet raden.

Die grote kleinkinderen; reuze gezellig!
(ook hun moeder en vader hoor!)

En ook heel fijn! Ik heb bijna al mijn geld terug op m'n rekening nadat mijn creditkaart gehackt was.
Vlug hè.
Dus zo'n kaart is inderdaad het veiligste betaalsysteem.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!