Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 25 mei 2018

Landschap en zomerweer.

Je weet dat ik "even" terug was in de streek waar ik opgroeide.
Het Maasland.
Daar zwommen we vroeger in de Maas.
Daar visten we in de Wetering.
Daar fietsten we over die lange polderweg terug naar huis.

Dat werd dus ook een ritje door de polders deze keer.


En een kijkje bij de sluis van Lith.


Even een praatje met de schipper.


Een dag later stond ik hier:



Jammer dat het heuvelachtige niet overkomt op de foto. 
Ik maakte een stevige wandeling en heb nu nog last van m'n kuiten vanwege het heuvelopwaarts gaan.



Hier het fiets/wandelpad met bloeiend fluitenkruid.

Nee, mij hoor je niet klagen, maar de boeren wel.
Het is al weken prachtig zomerweer.
Een strak blauwe hemel en een lichte wind uit het oosten.
Maar het regent niet!
Ons robotje hoeft het gras niet te maaien.
Met hemelvaart vielen er op sommige plaatsen in het land wat buien; hier niet.
Ik geniet ervan - zolang het duurt.
Want dat weet je nooit in dit landje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!