Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 24 mei 2018

Smaken verschillen

Ik had de foto van ons moeder op facebook gezet.
Met haar verjaardag.
En er kwamen veel reacties.
Felicitaties, groeten en ook:
"Goh, wat lijk jij op je moeder!"

Daar heb ik nooit bij stilgestaan....

Misschien van uiterlijk; van de buitenkant.
Het zal wel waar zijn als zoveel mensen die mij kennen dit beweren.
Maar van binnen lijk ik niet zo veel op haar.
Om een paar voorbeelden te noemen:
Zij is ongeduldig - ik ben meestal de rust zelve.
Zij houdt van kaartspelen - ik vind er niks aan.
Ik ben een kwebbelaar - ons moeder is veel stiller.
I love music - da's niks voor ons ma.
Ik geef graag een feest - zij slaakt een zucht van verlichting als het weer voorbij is.
En het belangrijkste - haar kledingsmaak en de mijne zijn totaal verschillend.
Eigenlijk vindt ze mijn kleren nooit echt okay.
Als ik - vroeger - iets met haar ging kopen, ging ze het altijd naderhand ruilen. 

Maar in kleding kopen met ons ma is mijn zus een kei. 
Die weet wel wat moeders wil!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!