Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 3 juni 2018

Daar word ik blij van..

...dat ook mijn broer eraan dacht om me te bellen, zodat de we video op Whatsapp weer konden gebruiken en ik even - met hun hulp - met ons moeder kon praten. En vooral, dat ik haar weer even kon zien (zij mij ook, maar ik heb geen idee of dat duidelijk was).
Natuurlijk is het niet leuk om in een verzorgingstehuis te komen, maar ik zie nu dat het haar eigenlijk goed bekomt. 
Eten, drinken en medicijnen op tijd; de pedicure is gebeld, de was wordt gedaan; dat vindt ze toch wel fijn.
Als de loopafstand te ver is staat er een rolstoel; als ze 's nachts niet kan slapen is er een pilletje, kortom alle hulp aanwezig.
Nee, leuk is het niet, maar in ieder geval lang niet slecht.


We hebben hier in Denemarken de mooiste (voor) zomer sinds jaren. De wind (die maar heeeel zwak is) zit in het oosten.
De zon schijnt dag in dag uit. Het zeewater bij een aantal stranden is 22 graden...

Het was wel heel warm op het feest van Ivona en Jeff gisteren.
Gelukkig konden deuren en ramen open en kon je lekker naar buiten, maar het feestje was toch binnen in een zaaltje.
Met mooi gedekte tafels, heerlijk eten (thay's), koele drankjes en levende muziek, die allemaal hits ui de jaren zestig en zeventig speelden. Zo leuk!



Vandaag waren we moe en lui.
We fietsten rond het middaguur naar de haven, waar het 
"konge skib" lag aangemeerd.
De koningin was in de stad omdat de garnizoenskerk 
Sint Michaels haar 350 jaar bestaan vierde.

Later op de dag reed de "kronenbil" - de auto met/van de kroon, naar een of andere museumopening, maar het schip bleef tot zes uur in de haven liggen, waarna de koningin weer aan boord kwam en het schip weer vertrok.
Het was geen "officieel" bezoek, dus geen fanfares en-zo-meer.
Het gaat er hier in Denemarken nogal joviaal aan toe.
De mensen die komen kijken kunnen vlakbij het schip staan.


...en echt druk was het ook niet...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!