Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 1 juni 2018

Wat een vreemde dag!

  
Mijn aflosserbaan is weer verleden tijd.


Vandaag droeg ik het werk weer over aan Simon en als bedankje kreeg ik dit van mijn baas.

Nu nog een rekening schrijven voor bewezen diensten..





Toen ik de straat uitreed zag ik dat er bij de buren een eindje verderop een ambulance voor de deur stond.
Arly! dacht ik meteen en waarschuwde de chef.
Inderdaad, Arly was overleden. 
Wat een vreemde gewaarwording. Gisteren in de late namiddag zaten we nog aan de koffie bij zijn vrouw.
Hij was al langer ziek; had te horen gekregen dat er niets meer aan te doen was, maar dat hij binnen een halve dag dood zou gaan had niemand verwacht.

Dus gingen we op condoleance bezoek zodra ik weer thuis was. Er kwamen meer buren en bekenden. Hier worden geen kaarten gestuurd maar het wordt doorverteld.

Weer thuis belde D die ik anderhalf jaar geleden heb leren kennen. Of ik thuis was, dan kwam ze even langs. Fijn. Een paar uur zitten praten over familie, problemen en nog veel meer. D is ook Nederlandse en af en toe is het leuk voor ons allebei om de taal bij te houden. Zij is leraar en ik heb altijd in de studieraadgeving gezeten, dus de Deense taal is alom aanwezig. Een beetje Nederlands bekken is ook leuk. Ik had nog twee krentenbollen in de diepvries en die hebben we lekker opgepeuzeld.



Zojuist heb ik (met hulp van de chef, die meent dat hij een veel betere bakker is dan ik) een cheesecake in elkaar geflanst. Die moet morgen mee naar het feest van Ivona en Jeff. Die vieren hun veertigste verjaardag in een zaaltje in de stad van Odense.
Dat zal warm zijn, want we zitten hier in een echte hittegolf. Tussen alle bedrijven door heb ik nog maar vlug een dun overhemd met korte mouwen gekocht voor de chef, zodat hij zich niet het apelazarus zweet.

Mijn broer appte dat het wat beter gaat met ons moeder. Ze wil graag naar huis, maar ze moet eerst zichzelf kunnen behelpen. Afwachten of de situatie na de volgende week verbeterd is.

Even wat eten; ik heb een gerookte makreel gekocht bij de koude aardappelsalade van gisteren; en dan fietsen we de stad in, waar het avond-rock is. Het zal wel druk zijn, maar druk hier is anders dan druk in Nederland.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!