Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 2 december 2018

Tegenstrijdig.


Tja, ik kan wel tekeer gaan tegen de politici die de klimaatveranderingen misschien niet zo serieus nemen als de jongeren waar ik over schreef, maar ben ik eigenlijk zelf een haartje beter?

Okay, wij scheiden al ons vuil en afval. Ik probeer zoveel mogelijk milieu bewust te kopen en als het weer meewerkt dan ga ik met de fiets. En als het weer niet meewerkt? Tja, dan staat er een auto net voor de deur en ben ik een slappeling. We kopen geslachte eenden op een boerderij diep in het zeer donkere zuiden van Jutland, maar het is wel een pokkeneind rijden, dus dat is weer 0 - 0! En we zijn pas terug van een enorm lange vliegreis met een jumbo-jet, wat dus helemaal niet goed voor het milieu is! 

Onze houtkachel is intussen vervangen door een pellets kachel die bijna CO2 neutraal is, maar die pellets worden dan weer met de auto gehaald. 
Ik gebruik bijna nooit de droogtrommel, maar heb daarom wel meer strijkgoed wat ook elektriciteit kost. Zucht! Je kunt de tijd niet terugdraaien. 
Misschien kunnen we toch wat leren van New Zeeland waar hergebruik veel meer "in" is!

Rustig maar; ik heb nog drie dozen meer in de gangkast!

Over hergebruik: Onze kerstversiering wordt nooit vernieuwd maar komt jaar na jaar weer tevoorschijn. Nou ja, af en toe komt er een balletje bij, maar over het algemeen zijn de meeste dingen voorhistorisch. Behalve de kerstverlichting buiten: dat is nu "led-verlichting".

Van buiten zie je niks geen scheur :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!