Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 18 januari 2019

Hønsefødder og gulerødder....

...og halsen af en svane...(kinderliedje)
(Kippenpoten en wortelen en een zwanenhals)
Zo luidt het kinderliedje. Daar moest ik aan denken toen ik dit boek in de uitverkoop zag liggen:



Hønsestrik oftewel ingebreide motieven. Toen de kinderen nog klein waren heb ik veel van dit soort breiwerk gemaakt. Leuk en afwisselend om te doen; fleurig om te dragen. Tja, de zeventiger en tachtiger jaren zijn weer terug in het modebeeld. Misschien ga ik weer wat kleurigs en fleurigs breien. Het boek kostte slecht 30 kronen, 4 euro! 

"Ik ben 9 kilo afgevallen sinds november" vertelde mijn oudcollega stralende. Je zag het meteen; wat zag ze er goed uit! "Gewoon door alle liflafjes en tussendoortjes te schrappen" zei ze, "dus géén koekje bij de thee vandaag". Poeha, zuchtte ik toen ze weer naar huis reed; kon ik dat ook maar! Misschien inderdaad die tussendoortjes wat beter in de gaten houden!
Maar toen kocht de chef twee kaneelbolletjes (waarvan ik maar een halve nam). En mijn vriendin had vandaag gewoon een paar sneetjes brood met kaas bij de koffie - en een koekje. Die gleden ook naar binnen. En omdat ik vanmiddag weg moest en we wat makkelijks voor het eten wilden...




... aten we vandaag een Stjerneskud. 


Moeilijk hoor, kilo's kwijt raken!

1 opmerking:

  1. Breek me de bek niet open. Dan heb ik die laatste twee kilo (eigenlijk zijn het er vier, maar ik houd mijzelf graag voor de gek) er net weer vanaf, vind ik dat ik chocolade en sjips heb verdient. Kan ik het effect weer gedag zwaaien.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!