Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 4 maart 2019

Zondag

We zagen de film Green Book, mijn dochter en ik. Een film die speelt in het Amerika van de zestiger jaren. Als je het boek "Niceville" hebt gelezen zie je veel herkenbaars. 

Wanneer pianist Don Shirley in 1962 op zoek is naar een lijfwacht voor zijn tournee door het zuiden van Amerika, komt hij in contact met Tony Lip. Een Italiaans-Amerikaanse uitsmijter die graag wat wilt bijverdienen. Samen reizen ze door verschillende ‘blanke’ staten aan de hand van een speciale reisgids (The Green Book) die hen informeert over plekken waar Afro-Afrikanen welkom en veilig zijn.


Wat een goeie film! Gaan kijken als je tijd (en zin hebt).
Even mijn dochter uit haar dip halen....het is niet altijd gemakkelijk met werk, man en kinders. Zucht.

Eerder op de dag reden de eega en ik naar Blaavand aan de Noordzee (Vesterhavet). Het was vloed en het water stond hoog. Zon en wind..


Je mag hier met de auto het strand op. 



We reden van Blaavand naar Vejers, dwars door het enorme grote militaire oefenterrein....


Nadat we een stjerneskud aten in het visrestaurant. Het restaurant is overgenomen door Aziaten, waar ik helemaal niks op tegen heb. Alleen gooien zij alles in de frituur en dat is heel iets anders dan de vroegere overheerlijke in boter gebakken vis. Jammer!






1 opmerking:

  1. IK denk dat ik deze ook nog wel ga zien. Viggo als Aragorn is natuurlijk helemaal wauw, dat zal in deze film wel meevallen denk ik. ;-)

    Dat van je dochter heb ik gemist geloof ik. Sterkte. Want een kind waarmee het niet goed gaat is niet tof. Hoe jong of oude ze ook zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!