Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 7 april 2019

Mannen-ziek-zijn.

Ik heb hem aangestoken, beweert de chef. En het zal inderdaad wel zo zijn. Hij kwam gisterenmorgen beroerd uit bed. Overal pijn, rug, heup, hoofd en snip-verkouden.
Mannen zijn altijd erger ziek dan vrouwen, nietwaar??!

Maar....we reden toch "even" de grens over om bij Scandinavian Park limonade te halen. En een klein beetje snoepgoed. Normaal gesproken gaan we dan even Flensburg in. Of rijden naar Handewitt met het kleine winkelplein. Nee, dat zat er niet in. Geen gewandel door de straatjes of over het plein. 

Maar ziek zijn kun je overal en in bed gaan liggen is ook geen optie. Dus reed ik naar Haderslev waar ik in geen eeuwigheden geweest ben. De chef viel geregeld in slaap in de auto; het was lekker weer. 

Ook in Haderslev is het oude havenfront volgebouwd met "flats-met-uitzicht" - saai dus. We aten ons meegebrachte brood op en zaten even in het zonnetje.




Over de binnenwegen reden we noordwaarts. Zo heerlijk rustig; geen kip op de weg. We reden door plaatsjes (gehuchten) waar ik nooit van gehoord had. We reden naar Avnø Vig waar ik anemoontjes plukte.



 In Hejlsminde kochten we een ijsje (dat gaat er meestal wel in als je verkouden bent) voordat we terug naar huis reden. 



Vandaag maakte ik een flinke wandeling. Het is heerlijk weer. Zon en geen wind. De beukenheggen en bomen springen uit; da's heel belangrijk in dit land dat "står med brede bøge" - vol met beukenbomen staat - in ieder geval hier langs de oostkust van Jutland. Nog even een foto van het lelijke eendje dat een jonge zwaan is geworden.


Sandra en Casper zitten in New York. Met school!
Casper als leerling en Sandra als leraar.

Jeff en Ivona gaan over drie weken heen.
Dan ga ik een weekje in hun huis wonen. Ook leuk!

En ik? Ik was 45 jaar geleden in New York! Waar blijft de tijd. New York zal veranderd zijn. Ik was er voordat de TwinTowers gebouwd werden - nu zijn ze weg - vernietigd.
Destijds waren er ook niet zoveel toeristen. Vliegen was duur.
Maar ik vond het opzienbarend dat New York er precies zo uitzag als je op de Amerikaanse films kunt zien. "Made on location".






1 opmerking:

  1. Hahaha, mijn lieverd kreunt altijd als hij 'wat ziekjes' is: 'ik ga dood... ik ga echt dood nu...'
    Ik zucht dan maar eens, geef hem een aai over zijn bol en pers maar weer eens een sinaasappeltje uit voor hem! �� #mannen

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!