Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 20 juli 2019

Fly me to the moon


50 jaar geleden zag ik de eerste man zijn voeten op de maan zetten.
"The eagle has landet": zei Neil Armstrong.



Ik was bij mijn opa in Oss; vraag me niet waarom, want ik woonde niet meer thuis. Het was vakantie, misschien daarom. Ik was even op bezoek en opa zat meestal voor de tv. Zaterdags keek hij naar "Zum Blauen Bock" op ARD. Er was destijds niet zoveel keus in programma's, Duitsland liep iets voor. Directe uitzendingen waren er ook niet, vandaar dat wij het pas op zaterdagmiddag te zien kregen. In zwart/wit, want kleurentelevisie was er ook niet. De blauwe bok moest wijken! 



Er is veel gebeurd de laatste 50 jaar, maar er is niemand meer op de maan geweest. Misschien zijn er wel mineralen te vinden, of andere grondstoffen. Op het moment draait de wereld om hele "wereldse" problemen hetgeen de mens kortzichtig maakt. Misschien moeten we toch meer gezamenlijk het wereldruim gaan ontdekken. Dat verenigt een mensheid...misschien.


Fly me to the moon.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!