Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 7 maart 2012

Ziek jochie en werk aan de winkel.

Ach, hij was (en is nog steeds) flink ziek, die kleine Philip. Vandaag hield zijn mammie vrij; morgen kan ze thuis werken. 

Ouders hebben hier het recht op een eerste en een tweede dag betaald verlof als je kind ziek is. En nee, er wordt weinig of geen misbruik van gemaakt. De meeste mensen werken hier fulltime, zowel mannen en vrouwen. Dat vereist een goede kinderopvang, goede regels en een flexible werkgever als je tòch thuis nodig bent. 

Nu maar hopen dat hij snel weer de oude Philip wordt!


Op mijn werk was het een ekstra busy dag  vandaag. Ik zat met twee computers om sneller een aantal dingen te kunnen doen en werd regelmatig "gestoord" door telefoontjes.
Maar.... ik ben bijna klaar met het inschrijven van "mijn" leerlingen....

Morgen komt er weer een dag.


Een kijkje door de gordijnen op de koude wintertuin.

1 opmerking:

  1. In Scandinavië is de kinderopvang en zijn de verlofregels beter geregeld dan in NL, maar ik zou persoonlijk toch liever niet fulltime willen werken.

    Mooie ruime tuin heb je. De struik/het boompje in het midden loopt al flink uit, toch?

    @ chocolade: Een beetje van de chocolade was wel lekker, maar ik eet er toch niet zo veel van, omdat er veel te veel suiker in zit. Ik heb de dag na de workshop mijn eigen voorraad chocolade weer aangevuld. Ik maak het met rauwe cacao poeder, rauwe cacao boter, stevia, vanillepoeder en cashewpasta. En dan vul ik het met zelf gemaakte amandelspijs, cranberries of noten. Het is niet heel professioneel, maar lekker genoeg om mijn chocolade-trek te stillen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!