Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 18 april 2012

Daslook en goutweet....

Ik heb mijn wandelingen weer opgepakt, maar deze keer niet 's morgens vroeg. Het is net alsof ik 's morgens minder tijd heb dan een half jaar geleden. Natuurlijk kan de wekker iets eerder aflopen, maar dat ga ik nog niet proberen. Nu tippel ik maar als ik afgewerkt ben. 
De ega zorgt voor het eten en ik ben aan de wandel. Mooi geregeld toch?!


Ik wandel de laan uit...


en vind resten van vogeleitjes....


Langs de beek met het watervalletje....


en de paardenbloemen.

In Kopenhagen verkopen ze paardenbloemenblaadjes in plastic zakjes. Voor de soep of in de sla.
Bij de Irma winkel daar kun je ook (ramsløg) daslook kopen en (skvalderkål) goutweet.

Hier bij ons kun je dat in het bos plukken.

skvalderkål
ramsløg

5 opmerkingen:

  1. Leuk Dorien, zo'n wandeling. Weet je trouwens dat in het Nederlands van nu tippelen in combinatie met afgewerkt een heel andere betekenis heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n wandeling!

    Ik dacht altijd dat paardenbloem giftig was, maar mijn konijn is er ook gek op, dus het zal allemaal wel meevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, ik zou dezelfde reactie als Emie plaatsen............

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ je reactie op mijn blog begrijp ik!
    Waar je echt geraakt wordt door crisis, daar voel je wel degelijk hoe ingrijpend en moeilijk het is!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!