Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 24 april 2012

Een waarheid als een...?

Tja, ik zou het ook niet weten...
Sla ik hier de weekendkrant open en dan staat er dat alle belangrijke mensen, mensen die een of andere hoge positie hebben of een hoog amt bekleden, dit te danken hebben aan hun vroegere thuis; daar waar ze opgroeiden!
Voor het merendeel was de vaderfiguur zelf ook een carrierreman, die het het ver geschopt heeft door hard te werken en die het thuisgebeuren laat besturen door:
de moeder 
een thuismoeder.
Een thuismoeder die zich helemaal in voor haar gezin inzette; die de thee klaar had als de kroost uit school kwam en kon helpen met huiswerk maken......


Zo'n moeder was ik niet......

Maar goed dat mijn kinders volwassen zijn en toch goed op hun pootjes terecht gekomen zijn.

Je zou ze toch wat! die bladvullers!
Ze zouden me bijna een slecht geweten aanpraten!

2 opmerkingen:

  1. Kinderen van werkende moeders zijn eerder zelfstandig, kunnen beter improviseren, voelen zich niet te kort gedaan en... ze hebben moeders die lekker onafhankelijk zijn en denken. Inderdaad Dorien, weg met de bladvullers en zeker geen slecht geweten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is maar net waar je je als moeder lekker bij voelt: Als moeder lekker in haar vel zit, dan komt het met de kinderen ook wel goed. Ik heb dus toen de kinderen klein waren een paar jaar niet gewerkt, maar ben toen weer gaan studeren en later gaan werken. En ook mijn kinderen doen het uitstekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!