Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 11 februari 2013

Vergeten weten.

Ik had het vergeten.  Maar omdat deze griepepidemie internationaal blijkt te zijn, kwam de betering via de Herberg.
Inderdaad : codeïne! 
Dat kun je ook hier zonder recept bij de apotheek halen. Gek eigenlijk, want voor de meeste andere preparaten moet je een doktersbriefje hebben.
Maar gelukkig, codeïne plus Ipren....en ik ben er weer bovenop!


Dus heb ik me maar gezond verklaard met een mailtje naar mijn werk en hou ik deze week vakantie.

Vastenavond is ook min of meer internationaal. Carnaval, zoals dat ten zuiden van de nederlandse rivieren gevierd wordt kent men hier niet, maar er zijn wel verscheidene "Fastelavns" festiviteiten.

Vandaag gaan de kinderen verkleedt rond, zingen een liedje en krijgen wat snoep of geld daarvoor.
Gisteren werd er op vele plaatsen
"sla katten af tønden" gehouden.

en er worden fastelavnsboller gegeten.


Geen carnaval. nee, 
maar ook geen kater!

1 opmerking:

Gezellig, laat gerust een reactie achter!