Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 9 mei 2013

Hemelvaartsdag.

Op een hemelvaartsdag, hééél lang geleden, deed ik mijn eerste communie. Het was de 15.de mei en ik weet er eigenlijk maar zo weinig van. Ik weet dat ik een week of wat van te voren mijn communiejurkje aan kreeg en achter op de fiets met mama naar de fotograaf ging. De fotograaf maakte herinneringskiekjes. Ik in mijn mooie jurkje, een kransje in mijn haar met pijpekrullen en een kerkboekje tussen mijn gevouwen handen.


Van de dag zelf weet ik weinig of niets meer.
Alleen dat mijn papa in het ziekenhuis lag en ik daar 's middags op bezoek ging......
Daar denk ik altijd aan op hemelvaartsdag.

Hemelvaartsdag vandaag had mooi weer in petto.


Buiten op het terras was het goed vertoeven met de net gekregen Libelles uit NL, een broodje en wat fris.

De chef verwisselde eindelijk van winter- naar zomerbanden en 's middags reden we naar Odense.
Heerlijk zo'n paar vrije dagen.

2 opmerkingen:

  1. Mijn Eerste H. Communie deed ik op 5 mei en ik weet het nog precies. Het was voor mij de mooiste dag van mijn leven, zei ik ´s avonds tegen mijn ouders. O, o wat voelde ik me belangrijk en bijzonder die dag. Je hebt mijn jeugdherinnering weer naar boven gehaald. Later zijn er veel belangrijker dagen aan toegevoegd. Geniet lekker van je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!