Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 17 september 2014

Gewoon even thuis..


Na een verjaardag en twee avonden achter elkaar de deur uit, is het gewoon fijn om thuis te zijn.
Met mijn boek en mijn breiwerk, 
de computer en vast ook iets op tv ?!?


Ik heb de laatste twee dagen een "praktikant" gehad op mijn werk. Leuk, maar tijdrovend. 
Leuk, omdat ik, als ik over ons werk vertel en de brede raakvlaktes ervan, zelf weer gedupeerd ben van de fantastische werksfeer en de inhoud van het "vejleden".

Verder heb ik weer wat meer vrijtijdswerk gekregen omdat ik nu ook in het bestuur van het Lunakoor zit. Dat bestuurswerk op zichzelf zal wel meevallen, maar in het bijhouden van de website gaat meer tijd zitten dan ik dacht. Zo'n expert op dat gebied ben ik nu ook weer niet. 

Maandagavond was ik met een collegaatje op bezoek bij een andere collega. Die heeft een huis geerfd....en tjonge wát een pracht huis.
Niet zo groot, maar het ligt hoog en kijkt uit op de Kolding Fjord. 
Je hoort de zeilen wapperen in de wind als er een zeilboot langskomt. En 's avonds zorgen de lichtjes aan de overkant van de
fjord voor een feeërieke sfeer.



Het huis is destijds getekend door haar schoonvader die architect was en voldoet compleet qua stijl en inrichting aan de tijd van de grote deense architecten, waaronder Arne Jacobsen.
De meubels van deense architecten uit de jaren veertig en vijftig zijn in hoge koers. En dan te bedenken dat ze van origine geschapen waren en gemaakt werden voor de "kleine man".  Degelijk design, van goede kwaliteit.

Ik ga maar in mijn oude leunstoel zitten vanavond. Die heeft zich naar mij gevormd en zit zalig. Daar kan vast geen design-stoel tegenop.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!