Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 22 februari 2015

Natmad

Natmad (letterlijk vertaald: nacht-eten).
Na een overheerlijk diner ter ere van Peters'vaders 70.ste verjaardag....een diner van drie gangen, met koffie "avec", zoals ze hier zeggen.....volgt er tot afsluitning van het feest altijd "natmad", net voordat iedereen naar huis gaat.
Natmad is niks voor mij; dat ligt mij te zwaar op de maag, maar waarschijnlijk is het een overblijfsel uit vroegere tijden, toen de mensen vaak nog een eind moesten reizen om thuis te komen.


Feest in DK betekend: eten.
Peters vader Jørgen werd 70 en wij waren uitgenodigd op het feest.


Hier zitten ze dan; twee van de aardigste mensen die ik ken!


Deze twee aangewaaide kleinkinderen hebben ze in hun hart gesloten.....


 De jongste was er natuurlijk ook..met zijn mor en far
(+ 3 kleinkinderen van de andere zoon).

En dan, na dit overheerlijke buffet....., om half een 's nachts:

natmad:

1 opmerking:

  1. O, dat zou ik ook niet kunnen... Ik slaap al amper als ik na achten heb gegeten 's-avonds... ;-)
    Mooie mensen, dat dan weer wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!