Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 8 februari 2015

Voorpret.

We hebben net een hotelletje geboekt in Berlijn.
Zomaar voor een paar dagen. Eventjes er tussenuit.
Ik ben wel vaker in Berlijn geweest, maar toch ben ik de bibliotheek ingedoken om wat boeken over Berlijn te halen. Een van de boeken beschrijft de routes door Berlijn aan de hand van de geschiedenis. Het boek begint als volgt:
Berlijn is geen stad om verliefd op te worden. Met Berlijn heb je een affaire vol met ongepoetste tanden en zweetvoeten. Berlijn is niet het lieve buurmeisje. Berlijn is uitgelopen makeup, panty's met gaten en een hoofd vol sproeten. Berlijn draagt haar geschiedenis zichtbaar voor een ieder; een vaak wreed verhaal. Dat maakt Berlijn een open stad, waar iedereen welkom is; een stad die iedereen toehoort.


Dat maakt Berlijn een spannende stad. Ik verheug me er echt op!

Intussen is de wintervakantie hier begonnen. 
Met zon!!


Gisteren was ik weer even "hou eens even vast" hulpje. Er moest nog wat folie aangebracht worden ergens in Aarhus. Het waaide flink! Daartegenover stond dat de chef trakteerde op een heerlijk lunch...

We waren de eersten hier; het restaurant liep langzaam vol..
De meesten (vooral jongeren) bleven hangen bij de cafeetjes en
restaurants langs het kanaal; Daar was het (lang) wachten op een tafeltje. Wij gingen een klein eindje weg van het centrum en..voilà; de lekkerste lunch die je kon bedenken en plaats om te ademen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!