Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 14 juni 2015

Stoor ik?

Service,
Bediening.
????

Na een hele dag werken gisteren, deden we het vandaag rustig aan.
We gingen een eindje fietsen.
Konden we misschien een lekker bakkie koffie onderweg halen.
Of een late lunch.....

In het eetcafé/restaurant waar we belanden was plaats genoeg.
"Neemt U zelf even de menukaarten mee?" Natuurlijk.
Mmmm...lekker; dat willen we wel.
En we wachtten, en wachtten, en wachtten.
Tot we niet meer wachtten, maar weer zonder eten buiten stonden. Daar stond een andere gast: "U had aan de bar moeten bestellen",

Oooh, maar er stond niemand in de bar.
Niemand die het ons had verteld; niemand die opkeek toen we verdwenen.
"Wij hebben geen kelners, alleen studenten die U bedienen", stond er op het bord.
De studenten hielden pauze, denk ik.
Ik ben benieuwd hoe lang het café dit volhoudt voor ze failliet gaan.


* "Ik kom even naar de tuin kijken, U zocht een tuinman?"
-  "Inderdaad, de achtertuin, daar moet nogal wat aan gebeuren".
* "Tja....uhhm, nee meneer/mevrouw, daar ga ik niet aan 
     beginnen"
-  "We willen er anders best goed voor betalen".
* "Neee, da's niks voor mij, ik maai gras en knip de heg...."

Ja, dat kunnen we zelf ook wel.


Service? Vergeet het maar!

Geld verdienen (dat doen de buitenlandse arbeiders).

.....en zo gaan we allen naar de bliksem toe....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!