Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 10 augustus 2015

Traditionele feesten of?

Toen ik naar huis fietste kwam ik er langs: het spandoek waarop reclame gemaakt wordt voor het oktoberfeest.
Het eerste weekend in september.


Mmmmm, wat moet ik dáár nou mee.
Ik?, niks natuurlijk, maar het valt me in dat er weinig nog echt lands-gebonden traditionele feesten zijn die alleen in het land waarin ze hun wortels hebben gevierd worden.

Midzomernacht...wordt overal in Europa gevierd; maar de Zweedse "majstang" die ik in Einruhr zag vind ik niet helemaal thuishoren in de Eiffel.

Carnaval: het begin van de vasten....wordt hier op sommige plaatsen met Pinksteren gevierd (dan is het warmer, ha!)

Iemand nog andere voorbeelden?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!