Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 14 december 2015

Koor op Lucia-dag.


Nog even oefenen voordat de negen lezingen beginnen.
Deze meisjes begonnen de dienst als Lucia's.

Nu bæres lyset frem                          Nu wordt het licht gedragen
stolt på din krone                               trots op je kroon
rundt om i hus og hjem                      rondom in huis en thuis
sangen skal tone                                 zal het lied klinken
Nu på Lucia-dag                                Nu op Lucia dag
hilser vort vennelag                           groet onze vriendenkring
Santa Lucia, Santa Lucia                   Sancta Lucia, Sancta Lucia 
Ze zongen ook nog tijdens de lezingen.
Het is een mooi kerkje, dat van Egeskov.
Klein, oud, mooi en gezellig.
Ja, ja, de Deense volkskerk komt niets tekort.
Wij zongen samen met leden van het kerkkoor.
En het ging goed, klonk goed en was stemmingsvol.


Na afloop was er koffie met cake achter in de kerk.

Omdat ik een paar keer als chauffeur was ingesprongen kreeg ik van Ulla een cd met heel speciale kerstliederen.
Ulla is opgeleid tot operazangeres en heeft jarenlang in theaters en concertzalen gezongen.
Dirigent Børge Wagner verzamelde een aantal jaren geleden de beste zangers uit de Scandinavische landen en maakte een 
kerst cd.
Ik kreeg een exemplaar: ik voel me zeer vereerd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!