Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 8 augustus 2016

Gastvrij

" Mogen we een paar dagen bij jullie logeren" vroeg ik m'n zus. Nu we geen "huisje-in-holland" meer hebben moeten we ander onderdak zoeken.
"Natuurlijk" zei mijn lieve zus. "Jullie zijn van harte welkom".
En zo reden wij door de stromende regen naar NL.


We deden er lang over en waren blij met de fijne bedden. We sliepen geloof ik tien uur aan 'n stuk.
De chef heeft ontdekt dat hij een ander madras én een plank onder dat madras nodig heeft. In NL. had hij het madras op de grond gelegd en hij was na twee dagen van z'n rugpijn af.

Natuurlijk eerst ons moeder bezoeken.


Hier staat ze mooi op!
Niks mis met een dame van 92...

Vrijdags reden we naar Nuenen, naar het dorp en Vincentre.
De Nederlanders zijn goeie handelslui en die kunnen overal wat van maken. Zo ook een heel centrum over Vincent van Gogh, die in de twee jaar dat hij in Nuenen woonde een kwart van al zijn werken schilderde.
Onder andere de aardappel-eters.
Het echte schilderij hing er (natuurlijk) niet.
Wel een aantal kopieën van studies over het leven op het Brabantse platteland.


En in het nabije parkje stond een (ik geloof veelbesproken) standbeeld van die eters.


We wandelden langs de pastorie, waar Vincents vader als dominee woonde.


En langs leuke winkeltjes 
(de meesten waren wegens vakantie gesloten).


En kijk, je kunt nog mee op bedevaart naar Kevelaar!


Zaterdag nog even naar ons moeder..


En deze twee heb ik geknipt toen ze een hotelletje boekten.
Allebei nog bedankt!

Nu weer thuis.
Sommige kinderen zijn alweer naar school.
Ik werkte vandaag als consulente op m'n oude werk.
Poeh, ik ben best moe (in m'n hoofd).

De lichte nachten (als de zon niet meer dan 10 - 18 % onder de horizon zakt) zijn voorbij.


Deze foto is genomen de 29 juli om tien uur 's avonds.
In augustus is het twee uur korter licht.

Tja, het zij niet anders.....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!