Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 15 november 2016

Voorbereiding.

Zelfs al begin ik elk jaar mooi op tijd, dan weet ik van mezelf dat ik toch weer aan de late kant ben met dat hele kerstgedoe.
(gelukkig slaan we de Sint hier over).

De voorbereiding is begonnen.


Gisteren bakte ik een kerst-bewaar-cake.
Zo eentje waar maar weinig meel in zit, maar wel volop rozijnen, krenten, rum, sukaat, pomerans, conficeerde kersen, gehakte amandelen, boter en suiker. Een cake die regelmatig overgoten wordt met rum en nog meer rum totdat we hem met kerstmis serveren.
Ik heb nog geen foto van het gebakken exemplaar gemaakt.
Die staat koud in het "hok" in de rum te soppen.

De chef heeft de kerstgans besteld.
(nu maar hopen dat die vogelgriep niet doorslaat, anders ziet het er slecht uit voor de aanvoer van eenden, ganzen en kalkoenen, die de Denen verslinden met Kerstmis)

Het weer is omgeslagen; de kou is vervangen door saai, grijs Deens weer.
Buurman twee is nu ook bezig met zijn huis te veranderen in een villa van Santa Claus. Compleet met hertjes in de tuin en een Bethlehem-ster in de boom.
De kerstversiering is goedkoop bij de Biltema, die vandaag werd geopend hier in de stad.
Natuurlijk móest de chef erheen.
Zo'n mannenzaak vol met álles voor je auto, je boot, je werkplaats, je garage, je weet-ik-veel en ja, je kerstversiering.
Vreselijk voor (de meeste) vrouwen!

Mensen, wat een chaos om weer van die parkeerplaats af te komen.










2 opmerkingen:

  1. Ik zie dat het moeilijk ik om de parkeerplaats af te komen. Je hebt er zelfs een TomTom bij nodig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, zo'n cake. Staat ook op mijn lijstje om eens te maken...
    (Klivia)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!