Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 26 januari 2017

Cultuur


Wij genoten van het ballet gisteren, Caroline en ik. Heerlijk (en niet verwacht) dat mijn kleindochter in cultuur geïnteresseerd is. 
Het Russische staatsballet is een belevenis. Wat een lichaamsbeheersing, wat een synchronie en wat een muzikaliteit. Waar het bij musicals gaat om een drie-eenheid van zang, dans en toneelspel draait het bij ballet eigenlijk alleen om het dansen. Er zit wel een verhaal achter, de muziek van Tsjaikovski is prachtig, het toneelspel daarentegen is meer een bijzaak. Het verhaal wordt gewoon onderbroken als de ballerina bijval oogst en daarvoor naar voren komt en via diverse reverences het publiek bedankt. En geapplaudisseerd werd er!

Afgelopen dinsdag is het koor weer gestart. We hadden campagne gevoerd om wat nieuwe leden te werven en het resultaat: 3 nieuwe gezichten. Niet veel, maar genoeg al hadden we er graag meer gezien. De chef had flyers gedrukt die we op diverse plaatsen hadden neergelegd en ik had het diverse keren op het Facebook gezet. 


Hij kreeg een mand met allemaal lekkers van het Lunakoor met een bedankje (ik wist van niks).

Zijn rug? Tja, met pijnstillers gaat het redelijk overdag. Uit bed komen is moeilijk, opstaan na lang te hebben gezeten ook. We werken dus maar rustig iedere dag in de werkplaats. Niks doen is funest. Raam-folie en dergelijke hebben we van de website geschrapt. Daar moeten firma's met jongere mensen zich maar aan wagen. Gelukkig hebben we genoeg te doen met het maken van etiketten, stickers en plakkaten....geen nood aan de man. En daarvoor hoeven we maar vijf stappen buiten de deur te doen.

Vandaag was het hier een komen en gaan van mensen. Bekenden, zakenrelaties en tot slot Casper met een konijn dat begraven moest worden. Het beestje had een hersenbloeding gehad en een troeteldier mag hier in de tuin liggen, tussen de struiken.

Morgen moet ik zelf naar een begrafenis. De eerste van mijn allereerste collega's hier in dit land. Hij was al langer ziek, kanker; 71 jaar oud. Ik kan me zijn veertigste verjaardag nog zo goed herinneren; wat een feest! De tijd, de tijd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!