Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 1 oktober 2018

De tafels zijn gedekt.

Ik ben nogal veel "de hort" op geweest en hou het vanavond op een thuisavondje. De kachel aan, want het is in een keer koud geworden.
Ik moest in ieder geval mijn sjaal goed om mijn oren binden toen ik van de kapper af naar huis fietste en ik zag meerdere fietsers hun handschoenen uit hun zakken vissen.

Het zijn volle maar ook gezellige dagen geweest met bezoek 
(is gelijk aan eters) op donderdag, de verjaardag van Carl vrijdag, een gezellig avondje met mijn oude vriendenclub op zaterdag en gisteren een ritje naar SønderLøgum met de chef, waar we ook wat blikjes limonade kochten voor mijn a.s verjaardag .


Er is ook een hoop werk verzet in het bedrijf en daar-tussen-door is er altijd nog het huis en het huishouden.
(en het koor-en de website- en met een bekende mee naar ziekenhuiscontrole en..nog veel meer).

Kijk ons daar een zitten; al die grijze dametjes (en een heer, die zelfs de oudste van ons allemaal is). Ik zat op de lege stoel, maar iemand moet de foto maken.
Wat hebben we vroeger gegniffeld als we het over "later als we met pensioen zijn" hadden.
Nu is er nog maar eentje actief op de arbeidsmarkt.
En waar praten we over? Juist: de politiek!
...en de (klein)kinderen en ziek zijn beter worden. Over vakanties en oude bekenden. Over de jeugd van tegenwoordig...brrr, ik lijk m'n oma wel. Kortom, wij kletsen de avond wel vol; tot middernacht!


1 opmerking:

  1. En vandaag ook nog zo koud dan? Hier was het heerlijk. Er zit een dame met geen mouwen aan aan tafel. Die zal het dan niet snel koud hebben denk ik.
    En heerlijk toch, zo'n avond met goed gezelschap, fijne gesprekken en lekker eten.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!