Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 27 december 2018

And so it was Christmas....

..and what have you done...?

Well:
Lillejuleaften - de avond voor kerstavond - waren wij in Odense om wat cadeautjes af te geven. 


Kerstavond gevierd met z'n negenen. Lekker eten, cadeautjes, gezelligheid. We haalden de nachtmis net op tijd en zaten vredig tussen de Vietnamezen, mensen uit de Filipijnen en Thailand, Polen, Ieren, Italianen en Denen. Vrede op aarde aan alle volkeren!


Eerste kerstdag maakten we heerlijke bitterballen van de overgebleven eend en tweede kerstdag aten we die op, met zoon en familie. Ik had ook een pan "oma-soep". Zo heette de soep van mijn oma's, van mijn moeder en tja, nou ook de mijne. 

Ook op eerste kerstdag varen de vrachtschepen.
Vandaag reden we naar Flensburg omdat de chef nieuwe broeken wilde moest. De uitverkoop is zo zoetjes al begonnen en dan moet je er snel bij zijn! Ikzelf vond eindelijk simpele zwarte schoenen met een hakje. Sinds de operatie van mijn voet is schoenen kopen best wel moeilijk; vooral die met een hakje. Bij Karstadt in Flensborg zag ik ze staan en ze pasten - zonder pijn! Gabor, voor de helft van de prijs.

Morgen heeft de chef even wat werk te verrichten maar verder is het - vakantie - vrij - somber weer - lekker binnenblijven - lezen- breien (ik kreeg een leuk patroontje van m'n zus) misschien de kastdeuren boven afwerken en eindelijk een collage afmaken. 





3 opmerkingen:

  1. Ik houd van 'somber weer'. Het is dan binnen zo heerlijk knus. Lekker met een boek bij de kachel. Beter wordt het niet vind ik.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!