Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 22 september 2019

Graag een broodje kaas.

Nog even iets over de terugreis.
Wij hadden 12 uur in het vliegtuig gezeten; daar word je echt een beetje flauw van.
Overstappen op Schiphol met een heel ruime tijdmarge van 5 uur.
"Oh, ik wil zo graag een broodje kaas" zuchtte ik.
Na de rijst en mie...een Hollands broodje kaas.
Het water liep me al uit de mond.

Helaas; gewone broodjes met kaas (of ham of ei) zijn uit de mode. Op Schiphol zijn ze in ieder geval niet te krijgen.
We namen iets bruins, met wat kaas en heel veel salade en een of andere dressing erover die ik niet lekker vond...
Ben ik de enige die het zachte broodje met kaas mist?

Of is Schiphol té internationaal voor zoiets oer-Hollands?

1 opmerking:

  1. Oh, ik kan het me helemaal voorstellen! Gewone broodjes kun je inderdaad amper meer krijgen, terwijl dit toch ook heerlijk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!