Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 9 oktober 2019

Blij van.


Goh, daar wordt een mens toch wel blij van.
Al die lieve sms'jes, telefoontjes, berichtjes en bloemen op mijn verjaardag. 
Zomaar een bezoekje, het koor dat "in de gloria" zong (de Deense versie)..
De kinders op zondag met een verrassingscadeau voor de 19 oktober (ben heel benieuwd wat het inhoudt) en vanavond eten met de kleinkinderen (en hun moeder).

Het weer keek ook om de hoek met een zonnetje.
Dat mocht ook wel want het had de nacht ervoor zoveel geregend dat er een plas water in de keuken stond. Meteen een timmerman gebeld die constateerde dat het aan een lek bij het bovenraam lag. De loden kant is niet (meer) waterdicht. Nu wachten we op de loodgieter.



Wat ben ik blij dat wij nog steeds onze oude meubelmakers-keuken hebben. De kasten en deurtjes zijn van (echt)hout en raken niet ontzet als er waterschade is. Het is dan wel geen luxe keuken; geen moderne keuken maar hij voldoet prima. Het kastje boven het aanrecht hoort niet bij de oude keuken en ik zie heel goed dat dit echt niet zo lang mee zal gaan als die oude kasten. 

Ja, zo werd ik weer een jaartje ouder.
We werken gewoon door...
Leuke opdrachten saaie werkjes en nodige reparatie in en rondom het huis . De chef maakte een nieuwe poort (ik ben dan die van "hou eens even vast Mamalou- wie dat nog kent); we zetten folie op ruiten van 17 nieuwe woningen in Odense; we decoreerden een frietkraam, die hier pølsevogn heet (ik liet verstek gaan want ik had immers verjaardagsvisite) en verder het gewone foliewerk.



En als ik er even tussenuit kan knijpen dan wandel ik de herfst tegemoet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!