Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 14 december 2019

De donkere dagen

Is het bij jullie ook zo donker?
Hier is er altijd wel een lampje dat brandt, zo donker is het.



Gisteren "vierden" de Scandinaviërs de donkere dagen met Lucia optochten in het hele land. Lucia - het licht.

Wij gingen op kerstcadeau-jacht en hebben bijna alles binnen! Het begon me namelijk een beetje op de zenuwen te werken; kerstmis is al zo dicht bij. De zondag voor de kerst komen zoon met familie; dan kunnen we cadeautjes uitwisselen.

Deze week staan naast wat gezellige dingen ook een hoop afspraken bij tandarts, diabetescontrole voor de chef, werk dat af moet in de firma en een keuken bij dochterlief die nog in puin ligt.

We kochten ook een eend (gebraden eend staat er op het kerstavond diner; als gewoonlijk). En vandaag bakte ik klejner. Dat hoort ook bij de Deense Jul.


De kaarsen zijn aan; in de kachel brandt een heerlijk vuur; ik heb de gordijnen dicht; lekker knus.


(Ik krijg alleen de chef niet overgehaald om onze oude stereo-installatie te verplaatsen zodat de muur naast de vitrine kast vrij komt. Ik kan het zelf niet: iets met luidsprekerkabels en zo. Tja; hij werkt al hard genoeg...misschien ooit..In januari?)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!