Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 30 april 2020

Als er iemand jarig is.....


De chef, my dear husband, is vandaag jarig. Hij houdt niet zoveel van teveel festivitas, dus een corona-verjaardag valt bij hem wel in de smaak.
Hij was als eerste beneden vanmorgen en...het druppelde in de keuken. Net als op mijn verjaardag afgelopen oktober. Destijds kwam er een timmerman kijken. Die zou terugkomen omdat hij dacht dat er een nieuw dakraam geplaatst moest worden. Hij is nooit meer geweest, maar het heeft ook niet meer binnen geregend. Tot vandaag. En dan de chef! Ja, jullie kennen hem niet zo goed maar hij belde zeker vijf timmermannen op :-). Er kwamen er drie (gelukkig niet op dezelfde tijd). De eerste dacht ook dat het aan het lood van het dakraam lag. Hij neemt contact op met onze verzekringsmaatschappij. Iets met water dat misschien naar binnen gelopen is en schimmel kan veroorzaken. (ik geloof het niet, want ik heb nooit een schimmelvlek gezien en ook niks geroken. En geloof me, ik heb een hele goede neus!). De tweede timmerman dacht hetzelfde. Nummer drie keek er wat anders tegenaan en zei dat hij een scheur in het lood ontdekte. Nu heeft de chef het schoongemaakt, wat platgehamerd en de kanten gedicht met silicone. Misschien is het gewoon dát! Laten we hopen. Kijk, een raam vervangen is zo duur niet, maar een eventuele vervolg-schade kan flink oplopen. We wachten maar af. 



Maar een beetje verjaardag vieren doen we toch.
Gisteren kwamen Sandra en de kinderen. Eerst thee met heerlijke zelf gebakken rabarbertaart. Ik had er een foto van willen maken, maar het laatste stukje taart verdween als sneeuw voor de zon na het eten. Zoooo lekker. Ik zal morgen het recept geven. Hij is namelijk heel gemakkelijk te maken.






Zaterdag komen Jeff met vrouw en zoon. Dan wordt het raam van de wc beneden gezet en natuurlijk wordt er ook een beetje verjaardag gevierd.





De chef houdt van Nederlandse frikandellen. En daar doe je onze zoon en familie ook plezier mee. Frikandellen kun je hier niet kopen dus maakten we ze zelf. Ze zien er goed uit vind je niet?! Klaar voor de frietpan. Nu liggen ze in de diepvries.
Om het een beetje in stijl te houden zaterdag maak ik ook maar en huzarensalade (en wat gemende sla en misschien een soepje).

Weet je wat; ik maak die lekkere rabarbertaart ook nog een keertje. 


Het is helaas geen weer om onder de luifels te zitten. En ik heb nog wel bloemetjes in de plantenbakken gezet.
We hebben smørrebrød besteld. Voor ons tweetjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!