Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 4 juni 2020

Een blog over huisvrouwdingen en zo.

Er wordt hard gewerkt om het strand zomerklaar te maken. De ronde steiger, die bijna ieder jaar door een oosterstorm vernield wordt is weer verstevigd en er wordt flink wat zand toegevoegd om het strand breder te maken. 



Gisteren lapte ik ALLE ramen van ons huis. 
Van binnen en van buiten.
Tjonge wat en werk, temeer omdat er ook verf van de ruiten afgekrabt moest worden op diverse plaatsen,
Ik waste de zware gordijnen van de slaapkamer, streek ze en hing ze weer op. Het zijn "moeilijke" ramen die we boven hebben. Twee schuine, waar we wel een oplossing voor hebben, maar waar we toch iets anders voor moeten verzinnen, zodat ik van die stofnesten van gordijnen af kom.
Ik fietste daarna naar de stad voor een verjaardagscadeau, gaf wat plantjes nieuwe potgrond en deed nog veel en veel meer.
Hoe kan een huis, waar maar twee mensen wonen toch zoveel stof opleveren ;-)
Ik was moe..puf puf..

Daarom gingen we lekker uit eten bij Cozy, bij de jachthaven.
Daar fietsen we binnen tien minuten naar toe en omdat we op de fiets waren konden we een heerlijke witte wijn bij het eten drinken.


Ik had mosselen besteld....heerlijk!


Het was fijn weer om nog even buiten te zitten.


Vandaag is het bewolkt, een stuk kouder en er is zelfs een ietsie-pietsie regen gevallen. 
Dat geeft niet, want ik heb de voormiddag gebruikt in de werkplaats en daarna boodschappen gedaan.
Morgen is het Grundlovsdag - de dag van de grondwet en dat is voor de meeste mensen een vrije dag. 
De meeste winkels zijn dan ook dicht.

Ik krijg mij vriendinnen op bezoek. Net als ieder jaar de vijfde juni hebben we een gezellige middag samen. Een ieder brengt wat mee en onafgesproken zijn het altijd verschillende gerechtjes en hapjes. 
Een van mijn vriendinnen moet morgenochtend eerst naar het ziekenhuis om meetinstrumenten aan te laten brengen in verband met hartstoringen. 
Ik heb gezegd dat ze daarom niks hoeft bij te dragen; ik maak gewoon iets extra's.
Nu staan er kippenbilletjes in de marinade, gekookte eitjes die gevulde eitjes moeten worden en een rabarbertaart voor de zoete tand.


Morgenochtend maak ik nog een witte sangria.

Dat wordt vast een gezellige middag morgen

Vanavond eten we slavinken. Die kun je hier niet kopen maar die zijn gemakkelijk zelf te maken.
En daarbij een aardappelsalade en broccoliasperges die ik in de aanbieding vond.


Vanavond heb ik een bestuursvergadering van het koor.
Hoe en wanneer kunnen we weer gaan zingen? Wat wordt het repertoire? En wat moet er nog gedaan worden.

1 opmerking:

  1. Het is ook prachtig weer, meer vrijheid en de zomer is begonnen.
    Wat wil een mens nog meer. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!