Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 10 juli 2020

Oesters.

"Oh, ik wil graag een keer proeven hoe oesters smaken" zei Ivona, toen we hen gisteren bezochten in een vakantiehuisje op het eiland Mors (uitspraak moors). "Ik heb gezien dat je er drie kunt bestellen samen met een glas champagne in Nykøbing Mors. Maar ze zijn nogal dyr".




Wij wandelden naar de Limfjord 
 die hier Salling Sund heet.
"Kijk al die oesterschelpen", zeiden wij; "die zullen wel leeg zijn".





 Jeff stapte met zijn sandalen het water in en nam er eentje op die nog helemaal intact was.


 Philip ging ook "plukken" en binnen een mum van tijd hadden we er veertien!


 Het zomerhuisje ligt nog geen vijf minuten verder; daar werden de oesters geopend en .... smullen maar!


En dan zegt iedereen....zijn die nu echt 25 kronen per stuk waard?!

 Tja....
 We dronken geen champagne, maar een heerlijke koude Riesling.
(Later ging er een heerlijk rum-likeur rond, waar de heren van genoten.....; ik was de bob) 


Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt op Mors geweest was. 
Ooit een keer gepasserd. 
Wat is het daar mooi zeg! Nu had ik volgens afspraak de zon meegebracht en dat helpt natuurlijk ook.
Ik verwachtte een vlak eiland, zoals de eilanden in het zuiden van het land. Maar dit eiland is heuvelig; heeft zelfs een hele hoge klit (duin) en ligt daar zo prachtig in het midden van de Limfjord.


 Het is wel een eind rijden van ons af. De snelweg gaat maar tot Herning; daarna kronkelen de wegen zich door het mooie landschap.



 Het was een schattig huisje; kijk eens wat een uitzicht vanaf het terras. Ivona heeft hier haar yogamat neergelegd en doet haar dagelijkse oefeningen hier met de kijk op het water.





Dag mooi Mors.
Ik kom er zeker nog een keertje terug.

1 opmerking:

Gezellig, laat gerust een reactie achter!