Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 3 augustus 2020

Zomerkleren verslijt je hier niet.

Gisteren werd mijn (onze natuurlijk) kleindochter 20 jaar; ongelooflijk hoe snel de tijd vergaat!
Facebook was zo vriendelijk om mij een foto te laten zien die precies een jaar geleden gemaakt is. Daar heb ik dezelfde jurk aan als die ik gisteren droeg. Nog net als nieuw. Niets verslijt hier minder dan zomerkleren.....

We kregen een heerlijke lunch. 

de jarige!

Waarna zoon, dochter en kleinzoon even de boeiboorden bij ons thuis gingen verven onder toezicht van de chef/vader/opa. Daarvoor moet je zo hoog de ladder op dat Sandra haar vader verbood om erop te klimmen. Het klusje is gedaan. Het huis is AF!

Het was een gezellige dag. Een zonnige zondag waar buiten "gespeeld" kon worden. We speelden het kongespil /koningsspel.
Zoiets heb je natuurlijk ook in Nederland.



De jongste wonnen!



De jarige moest even alle felicitaties bekijken en beantwoorden.

De poes werd aangehaald.


En wij mochten weer even samen op de foto.

Caroline, twintig jaar. Volop aan het werk /studie.
Over anderhalve maand verhuist ze naar haar eigen appartementje hier in de stad. 
De verjaardagscadeaus waren daarom "praktische" dingen.
Een stofzuiger, twee pannen en een cadeaubon voor Ikea.
Mijn lieve kleindochter, ik wens je alle goeds voor in de toekomst.
Dat het leven je wil toelachen.




10 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter, daar kun je trots op zijn.
    Ze heeft goed zicht in haar toekomst.
    Ja, de jongeren winnen altijd. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd en wat een leuke foto van jou met je mooie kleindochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve foto!
    gefeliciteerd met je mooie kleindochter.
    Ze doet het goed!

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! En wow, uit huis al. Dat is niet niks. Maar wel heel leuk (en ach, ik ging ook met 19 jaar en 10 maanden uit huis).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vroeg uit huis is hier in DK normaal. We kennen geen woningnood :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Dorien,

    bij mij verslijten kleren zelfs helemaal niet.
    Maar de zomerkleren nog het minst.
    Jammer genoeg passen ze niet meer allemaal...

    dag!
    groetjes uit Haarlem

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!