Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 23 december 2020

Ster

Het was helder weer in de avond. En toen zag ik hem. De ster!
De ster van Bethlehem, noemen de kranten het.
De planeten Jupiter en Saturnus stonden net achter elkaar en waren duidelijk zichtbaar aan de hemel. Het leek op één ster. Het is 800 jaar geleden dat dit fenomeen ook voorkwam. De "ster" zag er eerst geel/oranje uit en later stralend wit. 
Toen kwam dit liedje in mijn hoofd op...


De krekel zingt het in de Walt Disney film Pinocchio en die film wordt áltijd uitgezonden op kerstavond in het programma: "Terwijl we wachten.." en hoort dus helemaal bij de Deense kerst.

Toen dacht ik dat ik jullie hiermee wel fijne kerstdagen kan toewensen. 

Gewoon omhoog kijken! En een wens doen....



Glædelig Jul!



4 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder! Nu baal ik nog meer dat ik vergeten ben om te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben diverse keren buiten gekeken, maar het ging echt niet.... het was té bewolkt. Heel erg jammer want ik had het wel graag willen meemaken. De volgende keer is in 2080 en ik denk niet....hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De ster van Bethlehem, heb ik door de wolken moeten missen.
    Maar is niet erg want er is toch een Glædelig Jul! Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!