Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 14 januari 2021

Van puzzelen krijg je rugpijn..

"Eigen schuld", zegt de chef. "Moet je maar geen uur gaan zitten puzzelen". Maar zeg nou eerlijk, de tijd vliegt voorbij. Dat doet'ie anders toch wel, want aan werk geen gebrek. Het mag van mij best wat rustig blijven. Enfin, je hebt een doel om op te staan, want als het aan het weer lag dan kroop ik gewoon een uurtje langer onder het dekbed; lekker met een boek of zo. 

Maar ik denk dat we misschien toch eens aan andere stoelen moeten denken. Mijn rug vaart niet wel bij deze eetkamerstoelen. Ik zie ze nog steeds graag, maar het comfort is niet meer goed genoeg voor een wat oudere rug.  Tja....met alle winkels dicht zit dit nog in een wijde zak. En ja, ik moet daar ook geen uur gebogen over die tafel gaan zitten. Eigen schuld, inderdaad.

We waren er toch "even" uit vandaag. We zetten een presenning over een reclamezuil. Die zuil moet voorzien worden van folieteksten, maar het is veel te koud. Dan kleeft de folie niet.  Daarom vonden we een tijdelijke oplossing, zodat de klanten (en de post) kunnen zien wie er nu in dat bedrijfspand woont. Ik had me ingepakt als eskimo, want brrr wat was/is het koud. De chef natuurlijk niet. Ach kind, zo koud is het nu ook weer niet. En ik kan niet werken met handschoenen aan. Hij heeft het geweten! Dat is ook eigen schuld.


Eigenlijk was er zon voorspeld, maar die liet voor de zoveelste keer deze winter verstek gaan. Het is maar goed dat we suppleren met D-vitamines!

Een foto toen ze nog zo schattig klein was

Dinsdag scheen de zon wel een uurtje, maar dat was natuurlijk omdat onze lieve dochter jarig was. Die mocht als laatste ook een corona-verjaardag vieren. We waren uitgenodigd op het eten; lekker take-away van Kims Køkken. Je moet natuurlijk de restaurants steunen. Zo werd het toch heel gezellig.. (en eten om je vingers bij af te likken).

(PS update. "Haal dan eerst een stoel van boven om te zien of het aan jou of aan de stoelen ligt" - Jawel chef! Goed idee!)










2 opmerkingen:

  1. Ouder worden gaat vanzelf, maar je merkt het wel.
    Puzzelen is verslavend, een klein nadeel ervan.
    De winter kan ook wreed zijn als je niet luistert.
    Van harte gefeliciteerd met je lieve dochter, op de foto een schatje.
    Gelukkig toch samen kunnen vieren.
    De chef heeft wel goede ideeën. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig meisje, maar dat is ze vast nu nog ;-)
    Goeie stoelen zijn belangrijk. Ik heb tegenwoordig bij mijn bureau een kruk ipv een bureaustoel staan. Die kun je ook in hoogte verstellen en ik moet zeggen dat ik hem niet meer wil missen. Doordat je geen rug en zijleuning hebt ben je gedwongen om keurig rechtop te zitten en dat is natuurlijk ook beter voor de rug.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!